Varga Judit lakberendező

Favalli Otthonszépítő Stúdió

Favalli Otthonszépítő Stúdió

Csempefestés egyszerűen

Utolsó esély mielőtt szétvered a fürdőszobád

2024. április 06. - favalli

Mindenkinél eljön az a pont amikor szívből megutálja a fürdőszobáját.

Ennek több oka is lehet:

  • valamilyen vízvezeték szerelési munka miatt bontani kellett a csempét
  • kiment a divatból
  • már nem praktikus
  • annyira megváltozott az ízlésünk, hogy viszketünk akárhányszor belépünk

Mielőtt  vésőért nyúlnánk és szétvernénk az egészet érdemes adni egy esélyt a csempefestésnek.

pexels-george-becker-122308.jpg

Bevallom őszintén amikor én először nekiálltam,  nem fektettem túl nagy hangsúlyt az előkészületekre. Józan paraszti ésszel alaposan lesúroltam a csempéket és mint anno nagymamám, ecettel zsírtalanítottam a felületet. Ezután már egy kis hengerrel vittem is fel a zománcfestéket két rétegben.

Két évet bírt ki, aztán hámlani kezdett. Szóval, ha valaki csak tényleg nagyon rövid időre tervez így az követheti a módszerem.

img_3960.JPG

Tartósabb eredményért érdemes alapozni. Méghozzá speciális Harzo alapozóval, ez fogja megadni azt a bázist amire a zománcfestékünk stabilan feltapad.

Harzo alapozás előtt és után is ugyanazok a lépések mint az én elrontott festésemnél:

  • alapos takarítás
  • zsírmentesítés
  • alapozás
  • festés két rétegben 

+ tipp : színtelen lakkal zárjuk a műveletet.

 

Ha nem akarunk bekábulni munka közben, vízbázisú zománcfestéket és lakkot válasszuk. Ezek nem büdösek és hamarabb is száradnak.

img_3959.JPG

A csempefestésről bővebben beszélgetünk a podcastünkben, amelyet  LakHatás néven lehet megtalálni minden nagyobb Podcast gyűjtő felületen.

A bejegyzés trackback címe:

https://favalli.blog.hu/api/trackback/id/tr4818373739

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása